خرید نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس

اطلاعیه عرضه نفتای سبک

فهرست مطالب

اطلاعیه عرضه نفتای سبک

تامین نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس

نام تولیدکنندهشرکت نفت ستاره خلیج فارس
تاریخ تحویل۱۴۰۰/۰۸/۰۵
نام تجاری کالانفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس در رینگ بین الملل
حجم عرضه۶۰,۰۰۰  تُـن
نوع معاملهکشف پریمیوم
قیمت پایهتن -۴۰.۹۰۰۰ پریمیوم دلاری ( سنا – مطابق مکانیزم مصوب هیئت مدیره بورس انرژی ایران )
بسته بندیفله / بار پایه
بازار هدفبین الملل
حداقل حجم خرید۵۰۰
ضریب حجمی۵۰۰
محل تحویل
شرایط پرداختتسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی وجود ندارد. واریز ۱۰% پیش پرداخت قبل از عرضه الزامی است. قیمت جهت واریز پیش پرداخت ۷۰۷.۶۶ دلار می‌باشد. حداقل مقدار خرید ۳۰،۰۰۰ متریک تن می‌باشد و میزان کلی خرید باید ضریبی از آن باشد. نرخ تسعیر ارز بر اساس میانگین نرخ های خرید و فروش اسکناس دلار در سامانه نظارت ارز ( سنا ) متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.sanarate.ir دو روز کاری قبل از روز عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ های خرید و فروش اسکناس دلار در سامانه مذکور یک روز قبل از معامله جهت واریز کارمزد ها و ارزش علی الحساب معامله خواهد بود.

نفتا

نفتا اصطلاحی است که به گروهی از مخلوط های فرار و قابل اشتعال هیدروکربن های مایع گفته می شود که عمدتا به عنوان حلال ، رقیق کننده یا مواد اولیه برای تبدیل بنزین استفاده می شود. این ماده اولیه سبک پتروشیمی است که در فرآیند تقطیر کسری همراه با نفت سفید و سوخت جت از روغن خام جدا می شود.

برای مطالعه بیشتر درباره نفتا و تاریخچه آن به مقاله اطلاعات و معرفی کامل نفتا ( Naphtha ) مراجعه کنید.

پروسیجر فروش نفتای سبک

  • واریز ۱۰ % ارزش معامله به عنوان پیش پرداخت ، حداکثر یک ساعت قبل از شروع عرضه الزامی است .
  • وجه پیش پرداخت ریالی پس از تسویه نهایی با کسر کارمزد های قانونی به حساب معرفی شده توسط مشتری عودت داده می شود .
  • نرخ تسعیر ارز بر اساس میانگین نرخ‌های خرید و فروش اسکناس دلار در سامانه نظارت ارز سنا متعلق به بانک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
  • دوروز کاری قبل از عرضه جهت واریز پیش پرداخت و میانگین نرخ های خرید و فروش روزانه اسکناس دلار در سامانه مذکور جهت محصابه کارمزها و ارزش معامله قرار خواهد گرفت. تسویه به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه به صورت نقدی وجود نداشته  و تسویه صرفا به صورت ارزی به عهده خریدار است.
  • صادرات تنها از طریق مرزهای مجاز گمرکی انجام می شود و اعلام مقصد درخواستی صادرات توسط خریدار الزامی است.
  • تحویل به صورت درب کارخانه می‌باشد و فروشنده پس از تحویل محصول هیچ گونه مسِئولیت در قبال نحوه استفاده ، حمل و نقل و موارد دیگر ندارد.
  • مقدار و قیمت حواله قطعی است. اخذ مجوزهای گمرکی در مقصد بر عهده شرکت خریدار است. اظهار گمرکی به عهده فروشنده است.
  • خریداران حق واگذاری تحویل کالای خریداری شده را به غیر ندارند و خود (با باربری اعلام شده) باید در محل تحویل بار حضور یابند.
  • خریدار می‌بایست حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ صدور حواله برداشت شده ، محصول را برداشت نمایند و در صورتیکه در زمان مققر موفق به برداشت نشود ، فروشنده مجاز به ابطال حواله می‌باشد و در صورت تاخیر داشتن در این موعد ، بعد از مدت ۲۰ روز شامل هزینه‌های انبارداری و جبران خسارت ناشی از آن خواهد بود که از خریدار یا حواله کسر خواهد شد. صورتحساب فروش بر اساس مقدار تحویل نهایی توسط فروشند صادر و با خریدار تسویه نهایی خواهد شد.
  • مهلت شکایت از محصول تحویل شده بر اساس دستورالعمل بورس انرژی می‌باشد.

شرکت بین المللی کیان پترولیوم ، نماینده شرکت Kian Group در ترکیه ، به تهیه و تامین نفتای سبک برای مصارف مختلف صنایع مبادرت نموده و با فروش نفتای سبک در رینگ بین الملل بورس انرژی ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای برون مرزی ، امکان ارائه انواع محصولات پالایشگاهی را به بازارهای داخلی و خارجی را با قیمت های رقابتی ایجاد کرده است که این نشانه پتانسیل های بالای این شرکت در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی می‌باشد.

از آنجایی که یکپارچگی و هماهنگی در پاسخ به نیازهای متقاضیان داخلی و بین المللی از اصول مهم شرکت کیان پترولیوم در راستای حصول به رضایتمندی متقاضیان می باشد ؛ میتوانید درخواست خرید محصولات مورد نظر خود را از طریق لینک ذیل برای ما ارسال نمایید:

فرم درخواست خرید محصول

برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین و جدیدترین اطلاعیه عرضه ها با کارشناسان فروش ما در داخل ایران و خارج از ایران در ارتباط باشید.

دفتر ایران : ۰۰۹۸۳۵۳۵۲۲۷۵۰۰ – ۰۰۹۸۹۱۲۰۵۲۵۶۵۸

دفتر ترکیه : ۰۰۹۰۵۳۸۷۴۴۵۸۶۹

ایمیل : export@kianpetroleum.com

آنالیز نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس

منبع : سازمان بورس انرژی ایران